صدور پروانه بهره برداری از وزارت صمت

مقدمه:

شرکتهای تولید کننده تجهیزات پزشکی جهت راه اندازی کارگاه تولیدی باید از وزارت صمت مجوز دریافت کنند.در این مقاله به شرح روند صدور پروانه بهره برداری از وزارت صمت می پردازیم.

شرایط لازم برای دریافت پروانه بهره برداری:

اخذ پروانه بهره برداری مستلزم احراز چندین شرط است. در ادامه مقاله به بررسی شرایط لازم برای اخذ پروانه بهره برداری خواهیم پرداخت.

  • اقداماتی مانند نصب ماشین‌آلات خط تولید، استخدام نیروی انسانی و تولید آزمایشی محصول را انجام داده باشید.
  • داشتن مجوز تاسیس
  • داشتن طرح توجیهی فنی و اقتصادی
  • داشتن گواهینامه های صلاحیت فنی
  • داشتن گواهینامه های ایمنی و بهداشت محیطی
  • داشتن بیمه مسئولیت مدنی
  • پرداخت هزینه های صدور پروانه بهره برداری
  • احداث مجموعه، تولید محصول بصورت تست برای اطمینان حاصل وزارت صنعت و معدن از نحوه کارکرد واحد تولیدی
مدارک لازم برای اخذ پروانه بهره برداری:
  • فرم درخواست تکمیل‌شده در سامانه بهین یاب
  • کپی کارت ملی مدیر عامل واحد صنعتی مورد نظر
  • کپی مدارک شرکت برای متقاضیان حقوقی
  • کپی آگهی تغییرات شرکت (در صورت وجود)
  • سند مالکیت یا اجاره‌نامه ملکی که فضا در آن بنا شده است.
  • جواز تاسیس
  • کپی پایان کار ساختمانی
  • کپی قرارداد خرید امتیازهای آب و برق
  • نسخه اصل و کپی فاکتور خرید ماشین‌آلات
  • فاکتور خرید مواد اولیه
  • فاکتور خرید و راه‌اندازی سوله
  • فایل اکسل که شامل اطلاعات کارکنان است.
  • پاسخ استعلام‌هایی که از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است.
  • رسید پرداخت هزینه صدور پروانه بهره برداری
  • رسید پرداخت هزینه تمبر بانکی

 

مراحل انجام صدور پروانه:

برای دریافت پروانه بهره برداری مانند روالی که برای اخذ سایر مجوزها وجود دارد، باید از طریق اینترنت اقدام کنید. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهره برداری را به ترتیب و به صورت مفصل شرح خواهیم داد.

  • مرحله اول: در نخستین گام باید وارد سامانه اینترنتی بهین یاب شوید و به سوال مطرح شده مبنی بر اینکه آیا جواز تاسیس، کارت شناسایی و گواهی فعالیت دارید یا خیر، پاسخ داده و سپس اطلاعات مربوط به هر کدام را وارد کنید.

  • مرحله دوم: در این مرحله محصولاتی را که می‌خواهید برای تولید آن پروانه کسب کنید، به همراه مشخصات آن وارد کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که باید در آن مشخصات عمومی محصولاتی را که در مرحله قبل تعیین کردید، وارد نمایید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعدی باید مشخصات سرمایه‌گذاری را وارد کرده و ویژگی‌های مرتبط با سرمایه‌هایی که ذکر کردید را هم درج کنید.
  • مرحله پنجم: در این قسمت چنانچه از تسهیلات خاصی استفاده کردید، باید آن‌ها را وارد کرده و ویژگی‌های آن را نیز درج و تایید کنید.
  • مرحله ششم: در گام بعدی باید اطلاعات مرتبط با کالاها و سرمایه‌هایی را که در مراحل قبل تعیین کرده‌اید، کامل کنید.
  • مرحله هفتم: در مرحله آخر بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید تمام مراحل را به درستی کامل کرده‌اید، می‌توانید گزینه تایید نهایی ثبت نام را انتخاب کنید.

ثبت نام و انجام مراحل کار را به ما بسپارید

شماره تماس

09374955947